כיצד מתקינים גנרטור

מהי התקנה נכונה של גנרטור?

רבים מכניסים גנרטור לסככה או לחדר, בלי לדעת כמה כללים בסיסיים להתקנת הגנרטור,
במאמר זה נסקור את הדרכים הנכונות למיקום הגנרטור בסככה או בחדר.

ראשית, עלינו לבחור מקום שמתאים למידות הגנרטור ומוסיף עוד מטר אחד לפחות מכל צד למעט צד הרדיאטור שאותו אנו מעדיפים להצמיד לקיר.

החוק קובע שעל הגנרטור להיות במרחק ביטחון של מטר אחד (למעט גנרטור שקטן מ- KVA50, שאז צד אחד יכול להיות עד 60 ס"מ מהקיר) מכל צד וזאת כדי שאם נגיע לטפל בגנרטור או שניגע בו ונתחשמל או נכווה יהיה לנו מרחק מספיק בשביל לזוז אחורה או לעבוד בלי להיפגע. את הגנרטור אנו נתקין בכיוון הרוח, זרימת הרוח צריכה להיות מכיוון המחולל לכיוון הרדיאטור כדי שהאוויר החם שפולט הרדיאטור לא ייתקל בהתנגדות הרוח "ויחזור" לגנרטור ויחמם אותו, כמובן שגם את צינור המפלט "האגזוז" נתקין באותו כיוון, אבל על כך בהמשך.

פתחי אוורור, כלל אצבע אומר שפתח כניסת האויר צריך להיות גדול פי 1.5 מגודל הרדיאטור, רצוי שהפתח יהיה מול המחולל ולא בצד , ובכל מקרה הוא צריך להיות לפני הגנרטור וזאת כדי לאפשר לאוויר הקר "לשטוף" את הגנרטור והמנוע וליצור קירור גם על המחולל. פתח היציאה, כפי שאמרנו רצוי שהרדיאטור יהיה צמוד ככל הניתן לפתח יציאת האויר ואם נשמר מרחק מסוים רצוי להתקין כונס אויר שיוביל את האויר החם אל הפתח. את פתח היציאה אין לחסום בגופים שונים לפחות למרחק של 1.5, כדי שהאוויר לא ייתקל בהם ויחזור בחזרה אל הרדיאטור.

אם, ישנן קוליסות השתקה בכניסה וביציאה של האויר הרי שצריך להגדיל את הפתחים כך שבכל מקרה ייווצר שטח מתאים לכניסה ויציאת אויר מתאימות.

האגזוז, רצוי שייצא מעל הרדיאטור לאותו כיוון, יש להתחשב בכך שהרוח או משיכת האויר של המאוורר לא תמשוך את הגזים הנפלטים חזרה אל החדר, דבר שיגרום להתחממות החדר, סתימת פילטר האויר וכמובן מי שנמצא בחדר ינשום את הגזים הרעילים הנפלטים מהמנוע.

כאשר הגנרטור עובד הוא רועד ולכן, יש להתקינו על בולמי זעזועים כגון, גומיות, קפיצים, שטיחי גומי וכו', בהתאם למשקל הגנרטור. אין לרתך לגנרטור שום תעלת כבלים או כל ציוד אחר, מאחר והרעידות עלולות לשבור את הריתוך והציוד שריתכתם ייפול.

בד"כ מיכל הדלק מגיע בבסיס הגנרטור, במידה ולא או שצריך מיכל גדול יותר, יש לשים לב להוראות בדבר התקנת מיכל דלק בחדר. המיכל צריך להיות בעל דופן כפולה ויציאת הדלק צריכה להיות קצת יותר גבוהה מהתחתית של המיכל. ברוב הגנרטורים אין בעיה בגובה המיכל, אולם יש גנרטורים מסוימים שאם המיכל מותקן מעל גובה המנוע, עלולות להופיע נזילות באינג'קטורים.

יש לשים לב לחתך הצינורות שמובילות סולר אל הגנרטור וממנו, שלא יהיו קטנים מדי ולא תהיה אספקת סולר מספקת בזמן עבודה בעומס. כמובן, שאם מחברים מס. גנרטורים לאותו מיכל יש להגדיל את הצנרת בהתאם.

את הכבלים המחברים את הגנרטור יש לחשב עפ"י הזרם המירבי של הגנרטור(שאותו מחשבים עפ"י כלל אצבע שכבר דיברנו KVA X 1.445 ולהתחשב במרחק שבו מותקן הגנרטור מלוח המחליפים.

מערכת ההחלפה יכולה להיות ידנית או אוטומטית אבל על כך במאמר נפרד.

אם אתם צריכים עצה נוספת או הדרכה, נתקלתם בבעיות בגנרטור, אשמח לעזור,

קובי הימן

סינוס החשמל בע"מ

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.