שמירה על אורך חיי המחולל

כמו בצה"ל גם הגנרטור מורכב משלושה חלקים עיקריים, מנוע, מחולל ומערכת בקרה.

במאמר זה הייתי מעוניין לתת כמה דגשים לגבי המחולל(אלטרנטור) ווסת המתח.

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור מעכברים ושאר מכרסמים, אלה אוהבים מאוד את הציפוי של החוטים, ההפרשות שלהם מזיקות ללכה וגורמות לחוטי הקשירה להיפרם. התוצאה יכולה להיות בין נזק ללכה "שרק" יהיה צורך בציפוי מחדש ועד נזק של קריעת החוטים ואז יהיה צורך בליפוף מחדש. אם הם יאכלו את חוטי המעוררת, כנראה שגם בווסת מתח יהיה נזק.

כל השיטות להרחקת עכברים מועילות במידה כזאת או אחרת, החל מלהשאיר אור דולק קבוע(תרופת סבתא), עובר ברעלים למיניהם וכלה באמצעים טכנולוגיים כמו אולטראסוני. כל חשמלאי מכיר את המכרסמים שלו ויודע מה הכי טוב להם.
עוד אמצעי לשמור על אורך החיים הוא לבדוק מה הוראות היצרן לגבי החלפת המיסב, בד"כ בספר המחולל יהיה רשום אחרי כמה שעות עבודה יש צורך בהחלפה יזומה של המיסב האחורי או שניהם תלוי בגודל ובסוג המחולל. מיסב לא תקין יגרום ל"שמיניות" בסיבוב ולחיכוך ופגיעה בין הרוטור והסטטור, דבר שיצריך ליפוף מחדש.

אבק- כמו שכולנו יודעים אבק הוא מוליך ויש צורך לנקות עם לחץ אויר יבש מדי פעם.

גירוז- מחוללים ישנים צריכים גירוז, לכל אחד מהם יש פיה אחת או שתיים בהתאם לכמות המיסבים, חשוב מאוד פעם בכמה שנים לגרז.

מחוללים באיזורי לחות גבוהים, שהגנרטורים לא מופעלים מספיק, עלולים לספוג לחות שתוביל לקצר, כדאי לבדוק ולהתקין אמצעי חימום.

אחד הנזקים היותר שכיחים לווסתי המתח, הינם הפעלה וכיבוי בעומס. כאשר המנוע מניע והמפסק מחליף של הגנרטור מחובר או המפסק הראשי במידה והגנרטור הוא אספקת המתח היחידה לצרכנים, נוצר מצב שבסיבובים נמוכים הגנרטור מייצר מתח נמוך אולם יש דרישה להספק מצד הצרכנים וכידוע מתח נמוך זרם גבוה, אזי ווסת המתח "מתאמץ" ומגיע לשיא הפוטנציאל שלו, במקרה כזה ווסת המתח עלול להישרף. חשוב מאוד להקפיד על הפעלת וכיבוי הגנרטור ללא עומס. במקרים מסויימים אנו מכניסים למפסק הראשי סליל הפסקה כך שבמקרה של תקלה שבה הגנרטור מדומם באופן מיידי המפסק הראשי יקפוץ והגנרטור ידומם ללא עומס.

רצוי מאוד מצד כולנו, אנשי הגנרטורים והאחזקה לא להזניח את הטיפול במחולל, כיוון שהוא גורם חשוב מאוד במערכת.

כרגיל, לכל שאלה, בקשה ועזרה אני זמין
קובי הימן
סינוס החשמל בע"מ

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.