גודל הגנרטור הנדרש

כיצד מחשבים את הספק הגנרטור הדרוש לנו?

איך מבקשים הצעת מחיר לגנרטור?

מה אומרים למי שעומד מולנו ואיך יודעים שמה שהציעו מתאים לנו?

באיזה מונח חשמלי להשתמש?בזרם? בהספק? בקוו"ט? בקוו"א?

בארץ נהוג לדבר על גנרטורים במונחים של קוו"א (KVA), מונח מתחום החשמל הקובע את גודל ההספק בשילוב שבין הספק אקטיבי (KW) והספק ריאקטיבי(KVAR), השילוב שבין השניים נותן את ה-KVA.

נהוג למדוד גנרטור ב-KVA כאשר מקדם ההספק הוא 0.8, ולא ניכנס לכל המונחים והחישובים, אלא רק להגדרות.

בד"כ ידוע לנו הזרם שאנו צורכים או גודל חיבור ח"ח כיצד נהפוך לקוו"א, בד"כ נשתמש בכלל אצבע שאומר זרם(אמפר)/ 1.5= קוו"א, אם נרצה לדייק 1.445. חישוב זה נכון כאשר מתייחסים למקדם הספק 0.8 כפי שמופיע בלוחיות הנתונים של הגנרטור, אם ידוע לנו שמקדם ההספק שונה יש לחשב לפי נוסחת ההספק. P=1.73*U*I*COSf. כל זה טוב ויפה כאשר אנו מתייחסים לעומס רגיל ויציב, ללא זרמי התנעה גבוהים, בטמפ' סביבה עד 40 מעלות ובגובה הנמוך מ1000 מטר מעל פני הים.

יש לשים לב האם אנו מבקשים גנרטור לעבודה ממושכת (PRIMEׂ), או לגנרטור לגיבוי או עבודה בחירום (STANDBYׂ), בד"כ רוב הגנרטורים בארץ מחושבים עפ"י עבודה בחירום אולם בחו"ל מדברים על עבודה ממושכת, מה ההבדל ביניהם?
ואיך אנחנו יודעים מה אנו צריכים?

ברוב המקרים ההבדל בין הגנרטורים הוא 10%. ז"א, גנרטור לעבודה ממושכת יהיה 400KVA אזי אותו גנרטור ישמש לעבודה בחירום כ- 440KVA, המשמעות היא שבמשך שעה של הפסקת חשמל נוכל לקבל  הספק הגבוה מההספק הנקוב ב10%. אולם אם נרצה לעבוד אם הגנרטור מספר שעות באופן רציף ההספק המלא של אותו גנרטור יהיה רק 400KVA.

השאלה העיקרית היא מה הצורך שלנו מהגנרטור ועפ"י זה לדעת מה אנו מבקשים. אם אנחנו צריכים גיבוי להפסקות חשמל בד"כ נגדיר את הגנרטור לחירום, אם אנחנו צריכים לעבוד אם הגנרטור באופן רציף הרי שיוגדר לעבודה ממושכת ואם אנחנו צריכים הספק קבוע של 440KVA נטרך לרכוש גנרטור בהספק 440KVA לעבודה ממושכת, ההבדל יקבע האם הגנרטור יתחמם או שיוכל לעבוד כמו שצריך.

כאשר אנחנו מחשבים את ההספק הנדרש רצוי מאוד שהגנרטור שנרכוש יהיה ב20% יותר גדול. אם חישבנו שהצריכה שלנו עומדת על 80KVA הרי שנעדיף לרכוש 100KVA. והסיבה מאוד פשוטה, אנו מעדיפים שהגנרטור יעבוד ב80% משתי סיבות עיקריות, דבר ראשון אנו רוצים שהגנרטור יעבוד בלי להתחמם יתר על המידה והדבר השני אנו רוצים קצת לשמור רזרבות למקרה של התנעה ממנוע או אם תגדל צריכת החשמל.

במידה והגנרטור צריך להפעיל משאבות או מנועים גדולים בעלי זרמי התנעה גבוהים, אנו נחשב את ההספק של הגנרטור עפ"י הספק המנועים * 1.3 לפחות וזאת כדי להבטיח התנעה רכה , ללא מאמץ גדול מצד הגנרטור. כמובן, שאם יש מספר מנועים, צריך לדעת שהתנעת מנוע כאשר הגנרטור כבר עובד בעומס לא דומה להתנעת מנוע כאשר הגנרטור בריקם ויש להביא את זה בחשבון.

ישנם גורמים נוספים שיש להתחשב בהם כגון, טמפ' סביבתית, חופת השתקה, תוואי צנרת אגזוז, גובה פני הים ועוד.

נשמח לתת לכם ייעוץ בבחירת הגנרטור המתאים לכם,
קובי הימן
סינוס החשמל בע"מ

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.