מערכות סינכרון

המאמר הפעם יעסוק במערכות סינכרון, איך זה עובד ולמה צריך את זה.

כשאנו מדברים על מערכת סינכרון, צריך להבין כי מדובר על מערכת מורכבת מאוד, רגישה בצורה מיוחדת לטעויות אנוש, ולא כל מי שמציג את עצמו בתור איש גנרטורים, בוודאות מבין איך היא עובדת.

סינכרון- כשמו כן הוא, אנו מסנכרנים או בצורה פשוטה יותר אם משווים לשני גלגלי שיניים שמסתובבים, אנו רוצים ששניהם יסתובבו באותה המהירות(תדר) ובאותה הזוית(מתח), ורק בתנאים המסויימים הללו אנו משלבים אותם יחד בלי שהשינויים יתנגשו אחד בשני ויישברו. כך גם בסינכרון בין גנרטור לח"ח. מאחר ואנחנו יכולים להשפיע על המתח והתדר של ח"ח, אנו נשנה את המהירות והמתח של הגנרטור עד שיהיו זהים ככל האפשר לח"ח ואז נסגור את המפסק ולמעשה ניצור שילוב ביניהם.

לאחר שהמפסקים התחברו אנו יכולים באמצעות השליטה על הגנרטור להעביר עומס מצד אחד לשני ללא הפסקת חשמל.

מערכות הסינכרון עובדות באותה השיטה תמיד, והשוני מתבטא בדיוק, במהירות ובפשטות.

קיימות מערכות ידניות, בעיקר היו על אוניות או מערכות מאוד ישנות, הותיקים שבינינו בטח זוכרים את הנורה שהיתה דולקת, עד למצב שהמתחים זהים וכשהיא נכבתה אפשר היה לסגור מפסק.

לאחר מכן, הגיעו מערכות אנלוגיות כמו GAC,  וודוורד או בסלר, מערכות עם המון רכיבים ולוחות גדולים.

לאט לאט התחום התפתח והיום אנו עובדים עם בקרים מתוצרת DSE, COMAP, DIEF ועוד. בקרים ידידותיים בעלי אפשרויות רבות, והמחיר כמעט שווה לכל נפש.

במאמר הבא, נדבר על ההכנות הנדרשות במערכות סינכרון והבדיקות של חח"י.

לכל שאלה אני זמין כתמיד,
קובי הימן
סינוס החשמל בע"מ

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.