גנרטורים ומערכת PV

אין ספק שהזמנים משתנים, פעם היית מקבל חשמל מחברת החשמל או מגנרטור. היום, אפשר להגיד שהשמיים הם הגבול, תחנות רוח, תחנות גז, ומעל הכל השמש. על כל גג וקרקע פנויים יש מערכת סולארית, מערכת שמייצרת חשמל לבעל המערכת ובמקרים מסויימים גם מעבר לצריכה הפרטית שלו והחשמל זורם לכולנו, פחות זיהום אויר, פחות עלות כספית, לכולם זה מצויין חוץ מלגנרטור.

במאמר זה ננסה להבין מה הדגשים שאמור להבין מי שיש לו גנרטור לגיבוי או לעבודה ובשעה טובה מקבל רישיון יצרן חשמל ומתקין מערכת PV על הגג.

המערכות הסולאריות יכולות להגיע בשתי אפשרויות עיקריות, אחת ייצור חשמל במקום שאין חח"י (OFFGRID) ולכן על היצרן להצטייד במצברים ובמערכת שממירה את מתח המצברים למתח הביתי. במערכת כזו נרצה להתקין גנרטור כדי שבמקרה ולא תהיה מספיק שמש נוכל לטעון את המצברים ע"י הגנרטור. במערכות אלו קיימת מערכת בקרה אשר מזהה את מתח המצברים ויודעת להתניע את הגנרטור ולבצע העברת הזנות בין המערכת הסולארית לבין הגנרטור. ולכן, לא ניגע במערכת מסוג זה כעת.

המערכת הסולארית העיקרית שעליה אני מעוניין להרחיב היא מערכת שמחוברת לח"ח דרך לוח הצרכן ללא מצברים ומספקת הספק המשתנה עקב שינוי בעוצמת ובזווית הקרינה, אבל, שואף למקס' הניתן לייצור. מערכת זו עובדת רק כאשר ישנו מתח מכיוון חח"י. פה בדיוק נוצרת הבעיה.

כאשר מותקן גנרטור גיבוי וקורית הפסקת חשמל ובואותו לוח גם מותקנת מערכת סולארית, לא חשוב אם היא מותקנת בלוח הראשי ישירות או בלוח משני הניזון מהגנרטור, הגנרטור ייכנס לפעולה ויזרים חשמל ללוח אותו הוא מגבה, המערכת הסולארית "תרגיש" שהמתח חזר, היא איננה יודעת האם המתח הוא מגנרטור או מחח"י,  המערכת כמובן תסתנכרן לגנרטור ותתחיל לייצר חשמל. כל זמן שכושר הייצור של המערכת נמוך מהצריכה בפועל, לכאורה אין בעיה. אולם, אם כושר הייצור עולה על הצריכה בפועל, המערכת הסולארית " לא יודעת" לספק פחות והיא תתחיל לדחוף את ההספק לכיוון הגנרטור, פה בדיוק מתחילות הבעיות. הספק חוזר, דיודות, מחולל, כל מה שיקרה החל מרגע זה בסבירות גבוהה יגרום לנזק בגנרטור.

שימו לב, כי לא מדובר רק על נושא כספי אלא גם על בטיחות. כאשר אנחנו חושבים שאין חשמל ולמעשה יש, כדאי שנדע כיצד להיזהר –
כאן אנחנו נכנסים לסיפור, לפני שמחברים את המערכת הסולארית כדאי להתייעץ עם איש גנרטורים היכן לחבר אותה כדי שלא ייגרם נזק שנצטער עליו אח"כ.

ניתן לחבר את המערכת לפני מערכת ההחלפה, או לחילופין לשלוח מגע פיזי או סלולארי כדי לבצע ניתוק.

במקרה ואינכם יודעים כיצד נשמח לייעץ ולעזור בכל עניין הקשור לגנרטור שלכם,
קובי הימן
סינוס החשמל בע"מ

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.