גוף חימום בגנרטור

באחד המאמרים הקודמים דיברנו על מערכת הקירור של המנוע, והוספנו שבמקרים מסויימים נרצה להוסיף למערכת המים גוף חימום. זה בדיוק הזמן לשאול למה? ומדוע?

מנוע דיזל "מעדיף" לעבוד בטמפ' של כ- 80 מעלות, ואנו נשאף להביא אותו לשם כמה שיותר מהר. כמובן, במנוע קיים טרמוסטט מכני שתפקידו לבצע ויסות בין מעגל מים קצר לבין מעגל ארוך, על זה כבר כתבנו ולא נאריך.
אמצעי אחר שאמור לשמור על טמפ' עבודה התחלתית הוא גוף החימום.

במנועים גדולים מעל 500 קוו"א ובמקומות יחסית קרים או שצפויים לקרה, אנו נרכיב במערכת המים גוף חימום. תפקידו של הג"ח לשמור את המנוע בטמפ' התחלתית של בין 40-50 מעלות. בטמפ' כזו אנו משיגים 2 דברים, הראשון והוא נוגע בעיקר למקומות הקרים או כאלה שצפויים לקרה, מניעת קפיאת הנוזל קירור שאת זה ברוב המקרים אם נקפיד על מילוי נוזל קירור (אנטיפריז) נוכל למנוע, הדבר השני והיותר חשוב הוא שהמנוע יתחיל לעבוד בטמפ' של 40 מעלות, יהיה לו קל יותר לקחת עומס גדול ומיידי, פחות עשן, פחות "זריקת" שמן ופחות פיח פנימי בגלל שריפת סולר לא טובה ומניעת "HUNTING" נדנוד במהירות המנוע.

גוף החימום הוא למעשה דוד מים קטן, גוף חימום שנע בהספקים של 1000 וואט ועד 4000 וואט תלוי בגודל המנוע ובכמות המים, בתוך צינור בקוטר "2-3, עם טרמוסטט רצוי כפול. ג"ח מותקן במעגל מים הקצר מתוך מטרה לחמם רק את הנוזל קירור שבמנוע ולא את כל הרדיאטור ששם כמויות המים הרבה יותר גדולות. ברוב המנועים הג"ח יותקן לבד, כיוון שסיבוב המים במנוע יתבצע לבד, מכח החוק שדיברנו עליו בעבר, מים חמים עולים למעלה וקרים יורדים למטה. אולם, במנועים גדולים נוסיף משאבת סחרור.

טרמוסטט כפול? – טרמוסטט אחד שולט לנו על הטמפ' של המים, מפעיל ומפסיק את הג"ח לפי הטמפ' הרצויה בד"כ בין 35-45 מעלות. טרמוסטט שני הינו לביטחון, במקרה והראשון יתקלקל השני יפסיק בכל מקרה את החימום ב 50 מעלות.
בד"כ בגנרטורים עד 200 קוו"א נרכיב ג"ח 1000 וואט, עד 500 קוו"א 1500 וואט ומעל זה 2500 וואט ולפעמים אפילו שניים אחד לכל צד של המנוע במקרה של מנוע בתצורת V.

את ג"ח נפסיק בזמן עבודת הגנרטור, אין צורך בבזבוז חשמל מיותר.

בהתקנת הג"ח רצוי להקפיד שיהיו 2 ברזים אחד ביציאה מהמנוע ואחד בחזרת המים למנוע, וזאת כדי שניתן יהיה להחליף את גוף החימום, ללא איבוד מים.

הטרמוסטט הראשון שקובע את תחום העבודה בד"כ יותקן באיזור הטרמוסטט המכני כדי למדוד את הטמפ' בנקודה הגבוהה במנוע.

לשאלות אני כמובן זמין תמיד,
קובי הימן
סינוס החשמל בע"מ

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.