בקר הפעלה לגנרטור

הפעם ברצוני לעשות קצת סדר בשוק בקרי הגנרטורים.
בשוק קיימים מספר רב של חברות המייצרות בקרים מסוגים שונים לגנרטורים. החל מהדרגה הראשונה כגון, DEEPSEA, COMAP, DIEF, SMARTGEN דרך DATAKOM, BERNINI ועד חב' סיניות עלומות שמעתיקות ברמה גבוהה או נמוכה בקרים מכל הסוגים. הבקרים מתחלקים ב"גדול" ל3 סוגים עיקריים, הפעלה ידנית, הפעלה אוטומטית באמצעות פק' הפעלה מרחוק ATS, הפעלה אוטומטית באמצעות מתח הרשת AMF.

הפעלה ידנית – בקרים בד"כ בעלי יכולת מאוד מצומצמת, הנעת הגנרטור באמצעות מפתח המשולב בבקר או בכרטיס, או לחצן הפעלה/הפסקה, מבחר הגנות מצומצם ומינימלי.
בקרים אלו מיועדים בעיקר לגנרטורים קטנים, שאמורים לתת מענה כאשר אדם מפעיל אותם לצורך גיבוי או לעבודה.

הפעלה אוטומטית באמצעות פקודת הפעלה מרחוק ATS –

בקרים בעלי מגוון רחב מאוד של אפשרויות, החל מבקר שמקבל מגע יבש להפעלה כתוצאה מהפסקת חשמל או פיקוד כבאים, מצופים וכו'.

החל מבקרים קטנים המיועדים לגנרטורים קטנים ללא הגנות מורכבות, כדוגמת 1780HGM של חב' SMARTGEN, בקר זה לדוגמא, מגיע עם 3 כניסות להגנה, 2 מובנות לחץ שמן וחום מנוע ואחת הניתנת לתכנות, 4 הגנות חשמליות על ותת תדר, על ותת מתח ויציאה נוספת הניתנת לתכנות מעבר למתנע ודלק.

סדרה זו ממשיכה וגדלה, פעם במספר הכניסות והיציאות, פעם במגוון ההגנות המכניות והחשמליות, גם בתצוגה נדמה שהאפשרויות כמעט לא מוגבלות ואפילו תקשורת לבקרת מבנה או מודם סלולארי מובנה לשליחת הודעות.
השכבה העליונה בבקרים אלו, משמשת לסינכרון בין גנרטורים וניתן לשרשר עד 16 גנרטורים במקביל.

בבקרים אלו נשתמש כאשר איננו צריכים לשלוט על מערכת ההחלפה, כיוון שיש בקר אחר המשמש לכך או שאין החלפה והגנרטור הוא ספק החשמל היחיד והוא איננו נדרש לעבוד באופן קבוע אלא רק בשעת הצורך. כמו שכתבתי למעלה האפשרויות להפעלת הגנרטור הינן מגוונות ונדרשת עצת מומחה כדי להבין את הצרכים ולהתאים את הבקר הנכון מבחינת מחיר מול תועלת.

הפעלה אוטומטית באמצעות מתח הרשת AMF –

בקרים אלו מנטרים את מתח הרשת באופן קבוע, ואם יש חריגה מהספים שנקבעו לרמת המתח, סדר הפאזות או התדר, הבקר יניע את הגנרטור ויבצע החלפת הזנות.

גם כאן כמו בסוג ATS ישנו מגוון רחב מאוד של רמות הבקרים מבחינת כניסות ויציאות, איכות הצג וגודלו, דבר שמשפיע על כמות המידע, מגוון סוגי התקשורת לבקרת מבנה או סלולארית.
וגם כאן סינכרון בין גנרטור לרשת נמצא במדרג הגבוה ביותר כולל כל ההגנות הנדרשות מול ח"ח שכבר נסקרו במאמר קודם.

ישנם מקרים שבהם נצטרך להוסיף מגעים לטובת נורות סימון ללוח התראות גנרטור עבור כיבוי אש וגם כאן נצטרך כרטיסי הרחבה או כרטיסי נוריות אשר נמצאים ברף העליון של הבקרים הנ"ל.

כאמור, המגוון וההיצע רחבים מאוד ויש צורך בייעוץ מקצועי כדי להתאים בקר לגנרטור, מצד אחד שימלא את תפקידיו אולם מצד שני שלא יהיה יקר מדי.

זה היה על קצה המזלג בנושא בחירת בקר הפעלה לגנרטור, מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה,
קובי הימן
סינוס החשמל בע"מ

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.